امیر محمد علی آبادی 9 ساله حافظ نیم جزء از کلاس کانون‌ قدس و طه آگاه 8 ساله حافظ 31سوره جزء 30 شاگرد نمونه
۱ اسفند ، ۱۳۹۴
کلاس حفظ تخصصی قرآن دبیرستان علامه حلی استاد دکتر حاتم رجبی
۱ اسفند ، ۱۳۹۴
photo_2016-02-20_00-51-39
photo_2016-02-20_00-51-36
photo_2016-02-20_00-51-33
photo_2016-02-20_00-51-31
photo_2016-02-20_00-51-28
photo_2016-02-20_00-51-20
photo_2016-02-20_00-51-25
photo_2016-02-20_00-51-23
photo_2016-02-20_00-51-17
photo_2016-02-20_00-51-06

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گردهمایی حافظان قرآن مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی امام رضا(ع) به همراه محفل انس با قرآن کریم، پنج‌شنبه، 29 بهمن‌ماه از ساعت 14:30 تا 17 در مسجد امام حسین(ع) سی‌متری جی برگزار شد.

این مراسم که با اعطای لوح سپاس به پنج نفر از حافظانی که موفق به اتمام حفظشان شده بود، اهدای لوح تقدیر به پنج نفر از حافظانی که در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد و همچنین تجلیل از مربیان این مرکز همراه بود با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حجرات و قاف توسط دانیال جعفری، حافظ و قرآن‌آموز این مؤسسه آغاز شد.

در ادامه عابدی به اجرای برنامه پرداخت و سپس حاتم رجبی، مدیر مؤسسه امام رضا(ع)، ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: مفتخریم که طی این جلسه از 14 نفر افرادی که موفق شدن به درجه حفظ کلی برسند، تجلیل به عمل می‌آید.

حضور بیش از 5000 قرآن‌آموز در این مؤسسه

وی با اشاره به حضور بیش از 500 نفر از قرآن‌آموزان برتر تمامی شعب در این برنامه، ادامه داد: همچنین از نفرات اول تا سوم کلاس‌های قرآن سایر شعب با اهدای لوح سپاس تقدیر می‌شود.

رجبی بیان کرد: همچنین از جمله افتخارات این مؤسسه وجود امیرحسین شریفی‌زاده، حافظ کل قرآنست که موفق به کسب رتبه دومی در مسابقات قرآن بنگلادش شد.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسه فقط و تمامی شعب این مرکز در مجموع پنج هزار قرآن‌آموز و حافظ قرآن در اجزاء گوناگون دارد، بیان کرد: این حافظان خردسالان، قرآن‌های زنده هستند.

در ادامه دعای سلامتی امام زمان(عج) به صورت جمع‌خوانی قرائت شد و حافظانی که به تازگی حفظشان به اتمام رسید چون مهران سلمانی، حافظ روشندل(با دارا بودن 18 سال، که طی 13 سال موفق به حفظ و تثبیت آن شد)، علیرضا جعفری(با دارا بودن 15 سال که طی پنج سال موفق به حفظ کل قرآن شد)، امیرحسین نصیری(با دارا بودن 16 سال که طی پنج سال موفق به حفظ کل قرآن شد) و علی احمدزاده به ارائه محفوظاتشان پرداختند.

سپس کیک جشن حفظ کل این حافظان بریده شد و حجت‌الاسلام علی رجبی، معاون آموزشی مؤسسه با اشاره به اینکه امیدوارم همه ما قرآن‌خوان، قرآن دان، قرآن باور و عامل به قرآن باشیم، گفت: اگر ما حافظ قرآن باشیم اما ادب قرآنی نداشته باشیم، این بدرد نمی‌خورد.

فهم قرآن مهم‌تر از حفظ آیات قرآن است

وی تأکید کرد: لذا فهم قرآن مهم‌تر از حفظ آیات قرآن است به گونه‌ای که حافظان قرآن باید سعی کنند تا در سطح جامعه الگو باشند.

رجبی تصریح کرد: خردسالان هنگامی که وارد عرصه حفظ قرآن می‌شوند با حفظشان از سوی اهل‌بیت(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج) بیمه می‌شوند.

تجلیل از جدید‌ترین حافظان کل قرآن مؤسسه امام رضا(ع) و همچنین تقدیر از مصطفی امیدی، مرتضی امیدی، حمیدرضا بابابیگی، قاسم قنبری، مصطفی لشکری، رضا صادقی‌زاده، مسلم رجبی، حجت‌الاسلام علی رجبی و امیرحسین شریفی‌زاده از دیگر حافظان کل از جمله برنامه‌های این محفل نورانی بود.

براساس گزارش ایکنا، این مراسم باحضور تعداد زیادی از خردسالان حافظ دختر و پسر به همراه والدینشان برپا شد، اجرای سرود توسط قرآن‌آموزان مؤسسه از برنامه‌های دیگر این گردهمایی بود.

در ادامه احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن کریم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، عنوان کرد: شما قرآنیان و حافظان قرآن با وجود اینکه سنتان کم است اما باید سعی کنید که معلم قرآن باشید.

حافظان قرآن هم متعلم باشند و هم معلم

وی ادامه داد: شما باید سعی کنید تا در منزل برای خواهر و برادرتان و در جمع دوستان، برای آنها معلم باشید و همانطور که معلمانتان برای شما در منزلشان کلاس قرآن برپا کردند، شما نیز برای آنها جلسات قرآن برپا کنید.

این استاد و داور پیشکسوت قرآن تصریح کرد: شما باید هم متعلم باشید به گونه‌ای که از اساتید درس فرا می‌گیرد و هم معلم باشید و آیات و محفوظاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید که از این طریق آنها را نیز مرور می‌کنید و با توجه به اینکه فرموده‌اند «معلمی شغل انبیاست»، شما نیز سعی کنید تا این شغل را برگزینید.

وی در پایان از زحمات برگزارکنندگان این همایش و اساتید ومربیان این مؤسسه برای تربیت اینچنین حافظان و قرآنیانی تشکر کرد.

برپایی مسابقه حضوری، جمع‌خوانی بخشی از دعای «نادعلی»، اجرای گروه تواشیح پسران مؤسسه با هم‌خوانی سوره شمس و تجلیل از حافظان مؤسسه که نمره 98 تا 100 را در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد کسب کردند و همچنین تکریم چند نفر از اساتید و مربیان فعال مؤسسه از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

حسن ختام این مراسم معنوی قرائت دسته جمعی آیت‌الکرسی و دعای ختم قرآن و اهدای گواهینامه به حافظان و قرآن‌آموزان خردسالان این مؤسسه به تفکیک دو بخش دختر و پسر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *