به شکرانه سلامتی رهبر معظم ؛ صلوات
۳۰ شهریور ، ۱۳۹۳
موسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع) دور ه های زیر را برگزار می کند
۳۰ شهریور ، ۱۳۹۳

ای شهیدان، عشق مدیون شماست / هرچه ما داریم از خون شماست

45731455709841101081

این جنگ، حقیقتاً یک گنج است؛ یک گنج حقیقى است که تمام‏ شدنى هم نیست.

«مقام معظم رهبری»

به شهریور ماه که می رسیم خاطرات تلخ و شیرین جنگ تحمیلی که رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد، زنده می شوند. هر چند شروع جنگ تلخ بود. اما این تلخی شیرینی را به این مردم هدیه داد که در حالت عادی برای رسیدن به آنها باید قرنها تلاش کرد.

ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ به طوری که، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند. علیرغم کارشکنی‌های رییس جمهور وقت بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند…

پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

برپایه فرمایش حضرت امام خمینی قدس سره که فرمودند: “جنگ،جنگ تا پایان رفع فتنه” ، ما نمی توانیم پایانی برای جنگ (دفاع مقدس)تصور کنیم.

البته دست آورد برجسته دفاع مقدس خودباوری و اعتماد به نفس بالایی در مردم بود که حاصل آن ،حفظ تمامیت ارضی کشور در صحنه نزاع نظامی بوده است. کشوری که در دو سده اخیر یعنی حداقل پس از سلطنت فتحعلی شاه تا جنگ عراق با ایران تقریبا یک میلیون متر مربع از اراضی خود را از دست داده است.
ما مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین، تمامیت ارضى، مردم، انقلاب، حکومت، نظام اسلامى و قرآن دفاع کردیم و چنین دفاعى، مقدس است.

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند؛ اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند . . .

(شهید آوینی)

شهیدان از می توحید مستند                     شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز                            شهیدان زنده ی جاوید هستند . . .
هفته دفاع مقدس گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *