بهترین اعمال در روز عید غدیر خم
۲۳ مهر ، ۱۳۹۳
استاد ابراهيم پورفرزيب (مولايي)
۲۳ مهر ، ۱۳۹۳

 

8587885028354176071168008748گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت معاونت قرآنی وزارت ارشاد با اشاره به اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ قرآن در هفته آخر مهر، گفت: تلاش داریم تا سیزدهمین دوره این آزمون را در اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت، معاونت قرآنی وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه قرار بود تا دو هفته بعد از برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم نتایج آن اعلام شود، گفت: نتایج این آزمون هفته آخر مهرماه اعلام می‌شود.
وی افزود: نتایج 22 استان آماده شده است، 9 استان دیگر با توجه به اینکه روند برگزاری آزمون شفاهی طولانی شد، پاسخنامه‌ها را با تأخیر به مرکز ارسال کردند. با توجه به تأخیر به وجود آمده برنامه‌ریزی ما نیز دچار تغییر شد، تصمیم گرفته شد تا هفته آخر مهرماه نتایج همه استان‌ها به صورت سراسری اعلام شود.

اهدای جوایز به 160 نفر
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآنی وزارت ارشاد در ادامه در پاسخ به این سؤال که روند اهدای جوایز به برگزیدگان چگونه خواهد بود، گفت: برگزیدگان این دوره 160 نفرهستند که به عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
وی افزود: هزینه‌های مربوط به عتبات عالیات و مشهد مقدس به برگزیدگان اهدا خواهد شد اما در بحث عمره چون فعالان قرآنی دارای سهمیه هستند، امسال براساس سهمیه‌ای که دریافت خواهیم کرد، به تفکیک استان‌ها فیش عمره در اختیار برگزیدگان قرار خواهد گرفت. اعتبارات آزمون، دریافت شده است و تنها روند اداری اهدای جوایز باقی می‌ماند.
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآنی وزارت ارشاد تصریح کرد: بلافاصله اسامی قبول‌شدگان و افرادی که رتبه برتر را برای دریافت جوایز به دست آورده‌اند، اعلام خواهیم کرد تا بعد از آن وارد مراحل مقدماتی سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم شویم.

برگزاری سیزدهمین دوره در اردیبهشت 94
حجت‌الاسلام پروانه اظهار کرد: تلاش داریم تا سیزدهمین دوره این آزمون را در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار کنیم، مراحل مقدماتی این کار شروع شده است و برنامه‌های کلی آن را به مؤسسات اعلام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه خروجی مؤسسات قرآنی در آزمون‌ها خود را نشان می‌دهد، یادآور شد: با توجه به اینکه مؤسسات قرآنی باید برنامه‌های آموزشی خود را بر‌اساس آزمونی که برگزار می‌شود طراحی و اجرا کنند، به زودی برنامه‌های کلی را به مؤسسات ابلاغ خواهیم کرد تا در اردیبهشت ماه سال آینده شاهد برگزاری سیزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن کریم باشیم.

افزوده شدن حفظ نامه‌ها‌ و خطبه‌های نهج‌البلاغه
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآنی وزارت ارشاد در پایان در مورد تغییرات احتمالی سیزدهمین دوره اظهار کرد: در سیزدهمین دوره بحث عترت را پررنگ‌تر خواهیم کرد. سال آینده به احتمال بسیار زیاد رشته حفظ برخی از نامه‌ها و خطبه‌های نهج‌البلاغه را اضافه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *